Mēs visi izvēlamies sekot savai sirdsbalsij un klausīties tikai to mūziku, kas mūs uzmundrina, iepriecē un dara laimīgus. Mēs labprāt lasām jaunumus par māksliniekiem, kuri mūs interesē un sajūsmina, bēdājamies, ja viņiem klājas grūtāk, priecājamies, ja viņi paziņo par koncertu mūsu valstī vai vēl labāk – mūsu pilsētā. Būt par mūzikas mīļotāju nozīmē aizrauties pa īstam un pamatīgi, tāpēc tiklīdz rodas iespējas, mēs labprāt rīkojamies un dodamies uz savu mīļāko mūziķu koncertiem.

studija Ar mūziku nevar nopelnīt kurš katrs. Tas ir pamatīgs un rūpīgs darbs, lai kļūtu par liela izmēra zvaigzni, kurš pelna tikai ar savu balsi vai mūziku. Pārsvarā pārējiem, kurus pasaule mazāk apveltījusi ar savu sajūsmu, nākas strādāt un piepelnīties citur, lai varētu dzīvot. Taču, ticiet vai ne, bet arī lielu mūziķu koncertos nevar iztikt bez papildu atbalsta. Vienalga, tas nāk no organizatoriem, pasākuma vietas vai kādiem atbalstītājiem, vienmēr nepieciešams būt drošam, ka būs tas “spilventiņš”, bet kuru atstutēties, lai varētu atkal lēkt.

Tomēr nav jau tā, ka sabiedrību interesē tikai lieli mūziķi. Ir arī atsevišķa mūzikas joma, kura nav pelnoša, bet tā tāpat ir ļoti vajadzīga. Piemēram, dažādos sabiedriski nozīmīgos pasākumos bez atbalsta vispār neiztikt, jo šie sabiedriski nozīmīgie pasākumi parasti ir bezmaksas, lai var apmeklēt gan prominences, gan dažkārt arī pārējā sabiedrības daļa.

Kas gan parasti ir dažādu koncertu atbalstītāji? Jā, tie ir lieli uzņēmumi, kas atrodas valstī, kur notiek muzikālais pasākums. Un nav tik svarīgi, vai uzņēmums apsaimnieko mežus, ražo ziemas riepas vai kūkas, galvenais ir dot iespēju sabiedrībai piedzīvot šādus pasākumus, lai atzīmētu kaut ko, paustu savu nostāju vai vienkārši, lai dotu iespēju atpūsties un redzēt.

dziesmas svētki Piemēram, Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki vispār nevarētu notikt bez atbalstītājiem, jo valsts un pašvaldības nedod tik daudz naudas, lai šādi svētki varētu notikt pilnīgi bez maksas gan dalībniekiem, gan skatītājiem. Un pat tad, ja ir sponsori, tāpat skatītājiem uz šādiem koncertiem jāpērk nebūt ne lētas biļetes.

Kā varēja uzzināt tvnet.lv portālā, 2013.gadā tādi Latvijas lielākie uzņēmumi kā VAS “Latvijas Dzelzceļš”, AS “Latvenergo”, “Latvijas Valsts meži”, SIA “Statoil Fuel&RetailLatvia”, “SIXT” un citi šo skaisto svētku tapšanai bija ziedojuši vairāk nekā 700 000 latu, kas ir gandrīz 1 miljons eiro. Turklāt acīmredzot šāda pasākuma atbalstīšana ir pietiekami izdevīga, lai tajā iesaistītos arī citi uzņēmumi, piemēram, Citadeles banka un Lattelecom. Starp citu, par šo svētku atbalstītājiem vairāk var uzzināt http://www.dziesmusvetki.tv/.

Tomēr svarīgus pasākumus atbalsta ne tikai Latvijā. Piemēram, Latvijā kopš 2009.gada darbojas uzņēmums HankookMasters, kurš sadarbojas ar pasaulē slavenu kompāniju HankookTire. Lieki piebilst, šis uzņēmums ražo gan vasaras, gan ziemas riepas, kā arī piedāvā vēl dažādas preces. Taču ne par to ir stāsts. Tad lūk, šis lielais Dienvidkorejas uzņēmums savā valstī atbalstīja pasākumu, kura laikā tika svinēta 25 gadu diplomātiskās sadarbības jubileja starp Dienvidkoreju un Ungāriju, un šo pasākumu apmeklēja apmēram 1000 dalībnieku. Protams, neviens tur nerunāja par to, kā ražot vasaras vai ziemas riepas, taču, manuprāt, lieliski ir tas, ka uzņēmumi atbalsta arī starptautiskus pasākumus, jo šādā veidā tiek stiprinātas dažādas ekonomiskas saites, no kurām gūst labumu ne tikai pats uzņēmums.

Taču atgriežoties pie Latvijas, tuvojas mūsu valsts lielā jubileja, kas nozīmē, ka teju ikvienā novadā atzīmēs dažādus pasākumus. Tajā gadā notiks arī kārtējie Dziesmu un Deju svētki, un visticamāk tos atkal atbalstīs uzņēmumi. Manuprāt, nebūtu slikti, ja šādā pasākumā iesaistītos arī citi lieli starptautiski uzņēmumi, kaut vai tādi, kas ražo vasaras un ziemas riepas.